Chanel și Louis Vuitton cresc prețurile genților. Vor urma și alte mărci?

Mărci de top, inclusiv Chanel și Louis Vuitton, au crescut prețurile unora dintre cele mai râvnite produse, pentru a compensa vânzările pierdute în timpul carantinei impuse de pandemia de coronavirus.

Firma de consultanță Bain estimează că vânzările vor scădea cu până la 35% în acest an, ceea ce duce la oprirea zdrobitoare a unui deceniu de creștere spectaculoasă, iar grupurile de lux se mișcă rapid pentru a proteja marjele.

Chanel a spus că va crește prețurile la genți și unele produse mici din piele cu 5-17% în întreaga lume, deoarece pandemia a dus la creșterea costurilor anumitor materii prime. „Aceste ajustări sunt făcute, asigurând în același timp evitarea diferențele excesive de prețuri între țări”, a spus un reprezentant al brandului. Korea Times a raportat o creștere a prețurilor cu 25% la produsele Chanel din Coreea de Sud.

Casa de modă a grupului LVMH, Louis Vuitton - despre care compania a declarat că luna trecută se bucura de o creștere a vânzărilor de peste 50% în China la începutul lunii aprilie - a crescut prețurile genților de mână și în Statele Unite și Europa. De exemplu, geanta Neverfull MM, care costă 1.500 de dolari pe site-ul său, s-a vândut cu 1.430 de dolari la începutul lunii mai și cu 1.320 de dolari la sfârșitul lunii octombrie 2019, ceea ce înseamnă că prețul acesteia a crescut cu aproape 14%. 

În China și Coreea de Sud, oamenii au făcut coadă la magazinele Chanel imediat ce au început să se răspândească zvonuri cu privire la creșteri iminente ale prețurilor pe social media. Brandul american de bijuterii Tiffany, care este cumpărat de LVMH, a majorat prețurile unora dintre produsele sale din Coreea de Sud cu 10% pe 6 mai, spune un manager al magazinului din Seul. „Tiffany revizuiește în mod regulat strategia de prețuri, inclusiv în cadrul fiecăreia dintre piețele în care facem afaceri pentru a reflecta, printre altele, fluctuațiile valutare și costurile de intrare pentru afaceri”, spune un purtător de cuvânt al companiei.

Analiștii au spus că cele mai puternice mărci, precum Louis Vuitton, ar putea fi tentate să crească prețurile, având în vedere rezultatul vânzărilor din timpul crizei coronavirusului, ceea ce a provocat înghețarea călătoriilor internaționale și o recesiune în Europa și Statele Unite. „Este o strategie de apărare a marjelor”, spune Luca Solca, analist de bunuri de lux la Bernstein. Cu toate acestea, nu toate etichetele ar urma acel traseu, deoarece ar putea declanșa o reacție a consumatorilor, a spus el.

Cumpărătorii chinezi sunt esențiali pentru mărcile de lux, deoarece au reprezentat 35% din cheltuielile globale de lux în 2019. Firma de consultanță Bain se așteaptă ca influența lor asupra sectorului să crească și mai mult în următorii ani - și spune că vor reprezenta aproape jumătate din totalul vânzărilor de lux până în 2025.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Versace după Dario Vitale: Cine ar putea prelua conducerea?

5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

hourglass_full 3 day ago format_list_bulleted FASHION
Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

hourglass_full 10 day ago format_list_bulleted FASHION
The North Face x SKIMS - colaborarea care combină tehnologia montană cu eleganța modernă

Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.

hourglass_full 13 day ago format_list_bulleted FASHION
Moon Boot și Jacquemus și-au unit din nou forțele pentru a crea trei modele exclusive

A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.

hourglass_full 14 day ago format_list_bulleted FASHION
Designerul Dario Vitale părăsește Versace

După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
A$AP Rocky, noul ambasador Chanel

Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.

hourglass_full 20 day ago format_list_bulleted FASHION