Ce se întâmplă când luxul devine prea accesibil?

Harvard Business Review a lansat un nou studiu care pune sub semnul întrebării „efectul de reducere” al consumului de lux, prezentând în același timp un fenomen cultural interesant: elitele globale au nevoie de noi modalități de a-și comunica bogăția și statutul.

Deoarece simbolurile tradiționale de statut, cum ar fi gențile Chanel și accesoriile Dior au devenit accesibile „clasei aspirative”, elita globală „sare peste orice cale de mijloc și etalează cele mai banale obiecte pentru a reîncărca ceva special”, potrivit raportului. Harvard Business Review a lansat un nou studiu care pune sub semnul întrebării „efectul de reducere” al consumului de lux, prezentând în același timp un fenomen cultural interesant: elitele globale au nevoie de noi modalități de a-și comunica bogăția și statutul.

 Deoarece simbolurile tradiționale de statut, cum ar fi gențile Chanel și accesoriile Dior au devenit accesibile „clasei aspirative”, elita globală „sări peste orice teren de mijloc și smulge cele mai banale obiecte pentru a reîncărca ceva special”, potrivit raportului Robb. În esență, elitele îmbrățișează stiluri extraordinare, cum ar fi geanta Chanel Lego Brique sau hanoracul Bambi din neopren de la Givenchy, ambele se vând la prețuri ridicate, dar amintesc de un grup social cu statut inferior. Înlocuirea obiectelor de lux cunoscute pentru nivelul ridicat de finisje și măiestrie cu obiecte neconvenționale care sunt simple și banale este un rezultat al democratizării luxului.

Și în timp ce consumatorul de pe piața medie „tranzacționează selectiv până la niveluri mai ridicate de calitate, gust și aspirație”, nivelul superior al societății adoptă articole obișnuite, cum ar fi tricourile din bumbac Dior, care se vând cu 590 de dolari și sunt remarcabil de simple și plictisitoare. Cu toate acestea, elitele le vor accesoriza cu bijuterii scumpe sau le vor completa cu îmbrăcăminte de brand pe comandă. De vină ar fi generația Z. Acești tineri sunt consumatori critici care se cufundă adânc în problemele sociale și de mediu și le pasă puternic de cumpărăturile durabile. În consecință, această tendință este atrăgătoare pentru că ea creează un mediu mai incluziv și mai democratic.

În al doilea rând, consumatorii Gen-Z se diferențiază de generațiile anterioare prin dorința lor puternică de individualism. Sunt consumatori inteligenți, care iubesc produsele ce sunt concepute pentru a le diferenția de masă. Experții concluzionează că acești consumatori „pun pe primul loc individualitatea și auto-exprimarea atunci când decid ce mărci de lux îi reprezintă cel mai bine”. Cercetările arată că 30% dintre persoanele intervievate Gen-Z consideră că „luxul” este „ceva care îmi arată gustul”, în timp ce 29% traduc „luxul” în „ceva unic”.

În al treilea rând, această generație digitală iubește obiectele de brand ca mijloc de a atrage like-uri pe rețelele de socializare. Brandurile de lux vor să devină mai „accesibile” din cauza potențialului acestei piețe. Dar a face luxul excesiv de accesibil sau relevant pentru cei din generația Z, ignorând nevoile întregii populații de cumpărători poate fi periculos. Dorința de a apela la cei mai noi consumatori de lux le-ar putea ieftini produsele.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Grupul Kering renunță definitiv la blana naturală

Grupul Kering anunţă că mărcile Saint Laurent şi Brioni renunţă la blănuri începând cu toamna 2022. Acestea sunt de fapt ultimele două mărci din grupul Kering care încă mai utilizau blana de animale, după ce Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta şi Alexander McQueen au decis să nu o mai utilizeze în produsele proprii.

Elon Musk și cântăreața Grimes s-au despărțit

Elon Musk, miliardarul din spatele Tesla și SpaceX, și iubita sa, cântăreața și topmodelul Grimes, au rupt relația, după trei ani de căsnicie, anunță Business Insider.

Inna, adevărul despre situația ei financiară. Ce avere a strâns

Inna, pe numele ei real Elena Alexandra Apostoleanu, a reușit să strângă milioane de fani din întreaga lume de când s-a lansat și până în prezent.

Cum arată conceptul de superiaht inspirat de „Alice în Țara Minunilor”. La bord se află un parc natural cu propriul său iaz

Lung de aproape 100 de metri și inspirat de clasicul basm „Alice în Țara Minunilor” - acest superyacht vine cu un parc natural cu propriul său iaz, un ring de dans, o piscină și, bineînțeles, un heliport.

Savage x Fenty | Al treilea spectacol al Rihannei, dar și cel mai îndrăzneț

Al treilea spectacol de modă al brandului de lenjerie intimă deșinut de Rihanna, Savage X Fenty, a avut premiera pe Amazon Prime. Evenimentul nu a lipsit de vedete care purtau ținute îndrăznețe din noua colecție.

Prada investește 19 mil. de euro într-o fabrică din România

Grupul de modă Prada investește 19 milioane de euro pentru a ridica o fabrică nouă la Sibiu. Firma italiană, care a anunţat o creştere de 66% a veniturilor la curs valutar constant în pandemie, mai deține o fabrică în România specializată în genți de piele.

Kim Kardashian și incredibila coadă de cal de 10.000 de dolari

La ultima Gală Met, Kim Kardashian a fălsat audiența gură cască cu una dintre cele mai îndrăznețe ținute care i-a ascuns complet fața. Și o coafură cu un buget amețitor.

5 tendințe de frumusețe observate la London Fashion Week

În perioada 16 - 21 septembrie, toate privirile au fost îndreptate spre Londra, unde a avut loc Fashion Week. Oportunitatea de a reveni la cele mai îndrăznețe look-uri de frumusețe.

Valentino lansează hanoracele „vaccinat” pentru a sprijini vaccinul COVID-19

Hanoracul a devenit viral luna trecută, când directorul de creație al etichetei Pierpaolo Piccioli și Lady Gaga l-au purtat ​​într-o postare pe Instagram.

Licitații | Un autoportret de Frida Kahlo, estimat să stabilească un record

Tabloul artistei „Diego y yo” se îndreaptă spre licitație la New York în noiembrie. Un autoportret al Fridei Kahlo va bate recordul la licitație în această toamnă. Sotheby's va oferi lucrarea din 1949 în timpul unei vânzări de artă modernă în New York în luna noiembrie. Se așteaptă ca lucrarea să aducă 30 de milioane de dolari - de peste trei ori mai mult decât actualulrecord al artistei, de 8 milioane de dolari, înregistrat în 2016.

Aston Martin a realizat versiunea pentru copii a mașinii preferată de James Bond

O companie britanică a lansat un model în miniatură Aston Martin DB5, destinat copiilor interesați de aventurile celebrului spion 007.

Săptămâna Modei din Milano | Fendi, Alberta Ferretti, No. 21, Brunello Cucinelli

Scena modei s-a mutat la Milano, unde Kim Jones de la Fendi a deschis săptămâna modei. Mulți designeri care au renunțat la prezentările fizice în sezoanele anterioare s-au întors și sunt optimisti cu privire la viitor.

Valentino lansează hanoracele „vaccinat” pentru a sprijini vaccinul COVID-19

Hanoracul a devenit viral luna trecută, când directorul de creație al etichetei Pierpaolo Piccioli și Lady Gaga l-au purtat ​​într-o postare pe Instagram.

hourglass_full 3 day ago format_list_bulleted FASHION
Săptămâna Modei din Milano | Fendi, Alberta Ferretti, No. 21, Brunello Cucinelli

Scena modei s-a mutat la Milano, unde Kim Jones de la Fendi a deschis săptămâna modei. Mulți designeri care au renunțat la prezentările fizice în sezoanele anterioare s-au întors și sunt optimisti cu privire la viitor.

hourglass_full 4 day ago format_list_bulleted FASHION
Săptămâna Modei din Londra | Muza supremă din colecția primăvară/vară 2022 a Victoriei Beckham

„David este mereu îmbrăcat. Face mereu un efort. Când suntem în vacanță în Europa, are un aspect îngrijit și vreau mereu să-i port piesele. Este ideea unei valize. Obișnuită”, i-a spus Victoria Beckham criticului de modă britanic Vogue Anders Christian Madsen înainte de spectacolul ei de la Săptămâna Modei din Londra, unde și-a prezentat colecția primăvară/vară 2022.

hourglass_full 4 day ago format_list_bulleted FASHION
Personajele Fortnite se îmbracă de la Balenciaga

Casa de modă Balenciaga intră în universul jocurilor video „îmbrăcând” patru personaje din seria Fortnite.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted FASHION
Săptămâna Modei din Londra | Vivienne Westwood și Erdem

A început Săptămâna Modei la Londra. Designerii își expun creațiile pentru sezonul primăvară 2022.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted FASHION
Șase tendințe remarcabile din Săptămâna Modei din New York

Săptămâna modei din New York a fost dominată de spectacole de modă desfășurate la interior dar și în exterior, petreceri și acele plimbări lungi în stilul străzii.

hourglass_full 9 day ago format_list_bulleted FASHION