Deoarece simbolurile tradiționale de statut, cum ar fi gențile Chanel și accesoriile Dior au devenit accesibile „clasei aspirative”, elita globală „sare peste orice cale de mijloc și etalează cele mai banale obiecte pentru a reîncărca ceva special”, potrivit raportului. Harvard Business Review a lansat un nou studiu care pune sub semnul întrebării „efectul de reducere” al consumului de lux, prezentând în același timp un fenomen cultural interesant: elitele globale au nevoie de noi modalități de a-și comunica bogăția și statutul.
Deoarece simbolurile tradiționale de statut, cum ar fi gențile Chanel și accesoriile Dior au devenit accesibile „clasei aspirative”, elita globală „sări peste orice teren de mijloc și smulge cele mai banale obiecte pentru a reîncărca ceva special”, potrivit raportului Robb. În esență, elitele îmbrățișează stiluri extraordinare, cum ar fi geanta Chanel Lego Brique sau hanoracul Bambi din neopren de la Givenchy, ambele se vând la prețuri ridicate, dar amintesc de un grup social cu statut inferior. Înlocuirea obiectelor de lux cunoscute pentru nivelul ridicat de finisje și măiestrie cu obiecte neconvenționale care sunt simple și banale este un rezultat al democratizării luxului.
Și în timp ce consumatorul de pe piața medie „tranzacționează selectiv până la niveluri mai ridicate de calitate, gust și aspirație”, nivelul superior al societății adoptă articole obișnuite, cum ar fi tricourile din bumbac Dior, care se vând cu 590 de dolari și sunt remarcabil de simple și plictisitoare. Cu toate acestea, elitele le vor accesoriza cu bijuterii scumpe sau le vor completa cu îmbrăcăminte de brand pe comandă. De vină ar fi generația Z. Acești tineri sunt consumatori critici care se cufundă adânc în problemele sociale și de mediu și le pasă puternic de cumpărăturile durabile. În consecință, această tendință este atrăgătoare pentru că ea creează un mediu mai incluziv și mai democratic.
În al doilea rând, consumatorii Gen-Z se diferențiază de generațiile anterioare prin dorința lor puternică de individualism. Sunt consumatori inteligenți, care iubesc produsele ce sunt concepute pentru a le diferenția de masă. Experții concluzionează că acești consumatori „pun pe primul loc individualitatea și auto-exprimarea atunci când decid ce mărci de lux îi reprezintă cel mai bine”. Cercetările arată că 30% dintre persoanele intervievate Gen-Z consideră că „luxul” este „ceva care îmi arată gustul”, în timp ce 29% traduc „luxul” în „ceva unic”.
În al treilea rând, această generație digitală iubește obiectele de brand ca mijloc de a atrage like-uri pe rețelele de socializare. Brandurile de lux vor să devină mai „accesibile” din cauza potențialului acestei piețe. Dar a face luxul excesiv de accesibil sau relevant pentru cei din generația Z, ignorând nevoile întregii populații de cumpărători poate fi periculos. Dorința de a apela la cei mai noi consumatori de lux le-ar putea ieftini produsele.
Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.
Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Zoë Saldaña și Cartier lansează oficial o colaborare, care începe sub cele mai bune auspicii, cu o atenție unică acordată colecției Panthère.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză