Câștigătorii iau tot: modul în care LVMH și Kering își vor extinde supremația după pandemie

Grupurile Kering şi LVMH, care reprezintă nume mari din industria modei, precum Gucci, Saint Laurent, Vuitton şi Dior, au rezistat cel mai bine până acum crizei coronavirusului.

Câteva case de modă au anunțat deja că vor părăsi calendarul internațional al modei și își prezenta colecţiile în propriul ritm, în contextul schimbărilor radicale induse de epidemia de coronavirus. Vorbim de Gucci și Saint Laurent, deținute de grupul Kering. Nici un brand deținut de LVMH nu a anunțat o astfel de decizie, dar grupul s-a alăturat recent discuțiilor.

LVMH și Kering își dispută o piață în valoare de 281 miliarde de euro în 2019, potrivit Bain & Company. Un calcul arată că aproximativ 40% din piața de anul trecut a fost controlat de cinci companii - LVMH, Kering, Richemont, Hermès și Chanel.

Cele două conglomerate au ajuns să domine această categorie în ultimele trei decenii prin preluarea caselor de modă și să le transforme în mărci globale susținute de infrastructura corporativă și sume mari de capital. Acest lucru le permite să-și controleze propriile lanțuri de aprovizionare, să recruteze talente de top, să dezvolte cele mai sofisticate strategii de marketing și publicitate.

De exemplu, în primele zile ale anului 2020, LVMH anunța că va plăti chirii record pentru noile magazine Dior și Fendi din istoria galeriei comerciale Galleria Vittorio Emanuele II din Milano. După câștigarea unei licitații publice, Dior va plăti 5 milioane de euro pe an pentru spațiul său, în timp ce Fendi va plăti 2,4 milioane de euro. Locatarii actuali, rivalii italieni mai mici Versace și Armani - pur și simplu nu au putut concura cu aceste oferte.

Desigur, aceste oferte au fost făcut înainte de izbucnirea pandemiei. La momentul actual, grupurile LVMH și Kering sunt puse la încercare. Sectorul produselor de lux se va contracta cu până la 39% în acest an, potrivit unor analize. Magazinele de vânzare cu amănuntul din întreaga lume au fost închise din cauza restricițiilor și, în timp ce consumatorii din majoritatea locurile au putut face cumpărături online, mulți pur și simplu nu au vrut - sau nu își mai permiteau cumpărături.

Această lipsă de consum a lovit deja puternic industria. Brandurile de modă și comercianții cu amănuntul loviți de datorii se închid. Fabricile intră în panică, așteaptă plățile în timp ce mărfurile produse înainte de criză stau încă pe rafturi. Deși redeschiderea Chinei la începutul lunii aprilie a oferit speranță, perspectivele rămân incerte, cheltuielile consumatorilor din țară fiind în scădere cu 7,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Consumatorii chinezi sunt de departe cel mai mare motor de creștere a luxului, dar o mare parte din banii lor sunt cheltuiți în timpul călătoriilor de peste mări, care au fost interzise anul acesta.

Experții preconizează că vânzările LVMH vor scădea cu 49% în al doilea trimestru al acestui an, față de 17$ în primul trimestru, vânzările anuale scăzând cu 18%. Drept urmare, prețurile acțiunilor au avut un impact puternic. La 25 mai, prețul acțiunii LVMH a scăzut cu 13% de la începutul anului, în timp ce a grupului Kering a scăzut cu 26%. Indicele CAC-40, care include 40 dintre cele mai importante stocuri tranzacționate la Euronext Paris, a fost în scădere cu aproximativ 24% până în prezent.

În lux, ca și alte industrii, vor rezista doar cele puternice – în cazul de față LVMH și Kering. Iar LVMH și Kering au construit un avantaj competitiv care va crește doar în timp.

LVMH, care este de peste trei ori mai mare decât Kering, și-a lărgit domeniile de interes, achiziționând companii care se ocupă de ospitalitate și lux greu, inclusiv hoteluri Belmond și bijutier italian Bulgari, printre altele. În 2019, a generat vânzări de 53,7 miliarde de euro, cu 214% față de 17,1 miliarde de euro cu un deceniu mai devreme. Cu mai multe achiziții majore, inclusiv integrarea Dior în principala afacere în 2017, valoarea acțiunii sale a crescut dramatic și la 404,50 euro la sfârșitul anului 2019, cu 540% față de 63,13 în 2009. 

Kering și LVMH și-au folosit profiturile pentru a-și consolida pozițiile. Pe măsură ce au crescut pe scară largă, LVMH, Kering și Richemont - alături de jucătorii independenți Chanel și Hermès - au lucrat pentru a obține un control cât mai mare asupra afacerilor lor, construind operațiuni integrate vertical, cumpărând fabrici și deschizând altele noi, dar, de asemenea, preluând mai mult din vânzările lor direct către clienți, controlând cele mai bune locuri în mall-uri de înaltă calitate și pe străzile importante din lume.

Există multe motive pentru care industriade fashion s-a consolidat în jurul LVMH și Kering. Unul dintre cei mai importanți este faptul că sunt jucători de marcă vigilenți și cred în leadership-ul creativ puternic alături de un leadership executiv puternic. De-a lungul anilor, abordarea LVMH în ceea ce privește construirea mărcilor a rămas practic aceeași.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 26 day ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Matthew M. Williams va părăsi Givenchy în 2024

Designerul plănuiește să se concentreze pe marca sa 1017 Alyx 9SM.

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted FASHION